Coaching

Tijdens de coachingstrajecten zorg ik er samen met jullie voor dat jullie kind weer goed in z'n vel gaat zitten. Aan de hand van de hulpvraag die we samen opstellen, gaan we planmatig aan de slag voor het beste resultaat. Ik richt mij op een bepaalde doelgroep zoals je wel hebt kunnen lezen op de home pagina. Hierin heb ik mij gespecialiseerd, zodat jullie van mij ook de beste resultaten mogen verwachten. Hierdoor zet ik ook altijd standaard Rots & Water oefeningen in tijdens mijn coaching. Mijn doelgroep heeft hier baat bij en behoefte aan. Het is een duidelijke methode, waarbij heel actief wordt gewerkt. Heel anders dan op school en kinderen trekt dit enorm aan. Ze krijgen meer inzichten over hun eigen handelen en dat van anderen. Dit in combinatie met (creatieve) coaching, zorgt voor de beste resultaten. Tijdens de creatieve coaching komen kinderen makkelijker tot uiting van gevoelens en dingen waar zij in het dagelijkse leven mee te maken krijgen.


                                                                    een krachtstok

                                                                    kwaliteiten benoemen

                                                                    een (familie)opstelling


Creatieve Kindercoaching


Tegenwoordig krijgen kinderen een hoop op hun bordje: thuis, op school, tijdens het spelen of sporten. Vaak weten ouders/verzorgers/begeleiders/leerkrachten niet wat er precies aan de hand is, maar merken ze wel dat het kind niet lekker in z'n vel zit, niet tot leren komt, afgeleid is, in zichzelf gekeerd is, angstig of onzeker is of zelfs veranderd is. Zodra zaken het kind belemmeren in hun ontwikkeling, is het fijn als er iemand is die het kind kan helpen op te ruimen. Een prachtige tool hiervoor is op een creatieve manier een kind te coachen. Het mooie aan deze manier van werken, is dat je elk kind met elk doel kunt begeleiden.


Aanpak

Tijdens het creatief coachen wordt er gekeken naar de belemmerende ervaringen en overtuigingen van het kind om die vervolgens los te leren laten. Door naar de negatieve ervaringen en gevoelens te kijken en die ook te voelen, kunnen kinderen die loslaten. Daarna kijken we wat het kind wél wil voelen, denken en ervaren. Die gevoelens en gedachtes gaan we verankeren. Stap voor stap en met respect en gevoel begeleid ik de kinderen door dit proces. 

                                 

                                                                 Gemaakt werk van kinderen:

                                                                    eigen lichaam

                                                                    steentje met tip

                                                                   beschermlaag creeëren

                                                                  leren omgaan met angsten


Rots & Water

Rots & Water is een psychofysieke training waarbij aan de doelen van (groepjes) kinderen wordt gewerkt. Hierbij wordt er tijdens de lessen actief en fysiek (samen)gewerkt. 

Doelen waar o.a. aan gewerkt wordt:

- vergroten van comm. en sociale vaardigheden

- zelfvertrouwen opbouwen

- grenzen aanvoelen en aangeven

- sterk staan, eigen kracht ontdekken

- voorkomen en/of verminderen van pesten, buitensluiten, conflicten en grensoverschrijdend gedrag

- groepsbuilding en een fijne veilige sfeer in de klas/groep

Aanpak

Het aanleren van de vaardigheden wordt spelenderwijs, actief gedaan. Tussendoor wordt er gereflecteerd en gekeken hoe je het aangeleerde in de praktijk kunt toepassen. Daar oefenen de kinderen buiten de les mee, om vervolgens de les erna te bespreken hoe het thuis/op school/buiten is verlopen en of zij al aangeleerde handvatten hebben kunnen toepassen en hoe dat verliep.

Trainingen worden altijd afgesloten met een evaluatie.




Voor vragen kun je het informatie/contactformulier gebruiken. Ook direct contact is mogelijk: 

06-23231192




Blote voeten pad gr 7/8 Blote voeten pad gr 7/8


                                                                   Blote voeten pad kleuters

E-mailen
Bellen